A colored mind


Benieuwd naar mijn creatieve kant...ik heb nu alles gebundeld op
een nieuw blog. Klik dus snel verder naar
A colored
mind



dinsdag 7 augustus 2007

"Onderbroek"...?

Aan de telefoon:
"Dag meme Veerle. Mijn mama moet gewoon nog een strijkje was ophangen en dan komen we bij jullie..."
Kinderversprekingen...zomaar uit een kindermond en dan ook nog 100% overtuigd van wat ze zeggen. Daar kan je niet anders dan mee lachen en vandaag heb ik dat meer dan één keer kunnen doen.
Nu het vandaag terug droog bleef zijn mijn zus en ik samen met onze zes kinderen naar een speeltuin geweest. Alleen wist Maaike niet zo goed meer waar we nu juist waren...noemde dat hier niet zoals "onderbroek"? Ja toch mama? Ja hoor Maaike we zijn in Puyenbroek.
Al ooit geweest in Puyenbroek? Dat is een heel groot natuurdomein waar je heerlijk kan wandelen of fietsen, er is een hele grote speeltuin voor kleine kindjes tot iets grotere speeltuigen voor de oudere kids, er is een bloementuin met hele leuke fonteinen, er is ook een hele grote vijver voor de vissers onder jullie, een skaterspark en een openlucht zwembad staan ook ter beschikking,... en er is een dierenpark ( met eigenlijk voornamelijk boerderijdieren met soms héle moeilijke namen). Als je geluk hebt zie je ook loslopende konijnen. Eén bruin konijn had Michiel enkele dagen geleden al gezien en ook waar het woonde. Hij wist nog heel goed waar dat konij zijn pijpje was ingedoken en wou het ons dan ook graag laten zien. Het konijnepijpje dat ik liet zien als zijnde meneer Konijn zijn buitenverblijf werd direct als verkeerd bestempeld...maar dat andere"buitenbedrijfje"...was het dat niet?
Nu ja, alleen kinderverprekingen waren het niet...ik herinner nog een "sjieke" om onze papiertjes in te gooien. Je weet wel zo een grote groene bak die ikzelf vuilbak noem Ann ;-)? Ik denk dat er toch iets in het brood van Wondelgem zit..

Net zo' n dingen wou ik allemaal bewaren van onze vakantie in de Ardennen bij mijn zus. Het was nu reeds het derde jaar dat ik en mijn zus een weekje samen doorbrachten in de caravan van mijn zus. En dit jaar had ik mijn huiswerk al gemaakt voor we vertrokken: een reisdagboekje dat helemaal klaar was om ingevuld te worden en nadien alleen maar foto's moest krijgen. Extra kleine blaadjes voorzien om quotes van iemand op te schrijven, een plaatsje om tickets in te bewaren en zelf transparanten gemaakt om mee aan de slag te gaan...






Hoe het geworden is...dat bewaar ik voor morgen.





2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel mooi geworden!

Tania zei

Wauw, dat boekje is echt prachtig!