A colored mind


Benieuwd naar mijn creatieve kant...ik heb nu alles gebundeld op
een nieuw blog. Klik dus snel verder naar
A colored
mind



woensdag 8 augustus 2007

Mijn eerste keer

Whaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Dat moest er even uit. Een hartslag van 200 in 't uur. Waarom? Toen we dit weekend aan de zee waren hoorden we voor de eerste keer een heel raar geluid aan de auto. Vandaag had ik de auto zelf nog nodig om Erica naar een verjaardagsfeestje te brengen en man wat deed hij raar. Dus ik zou Danny afzetten aan het werk en direct doorrijden naar de garage maar bijna aan het werk dacht ik al van het is gedaan... Toch nog verder kunnen rijden, Danny afgezet en verder door. En wat raad je? Ben ik nog geen twee minuten verder en moet ik stilstaan op een heel druk punt voor rode lichten als hij het inderdaad begeeft. En daar sta je dan met auto's achter en voor je, rechts van je staan er ook om in te voegen en links is er ook een rijvak waar de auto's je voorbijrijden. En ja hoor getoeter van de auto achter je want het is groen en waarom rij je nu niet door. Had hij dus niet gezien dat ik mijn vier pinkers opgezet had maar dat heb ik hem dus even niet vriendelijk duidelijk gemaakt ;-) Dacht waarschijnlijk van het is weer een vrouw maar wie kende nu de gewoontes niet in het verkeer want ik had mijn pinkers wel aan. Een man dus...
Kindjes uit de auto gehaald en op de stoep gezet, en dan maar duidelijk maken aan iedereen dat ze rond de auto moesten heen gaan. Jaa, alleen zag ik het niet zitten om onze Citroën Picasso op zo een druk punt weg te duwen achteruit want vooruit was géén optie. Dus dankbaar gebruik gemaakt van de twee gentlemans die mij toch kwamen helpen met duwen. En als we net de auto in veiligheid hebben is Danny daar gelukkig. Dat wordt dus slepen tot de garage...wacht eens zeg ik daar slepen? Het kan niet anders dus achter de kamionette gebonden en weg. Als het enigszinds nog kan gaat mijn hart nu nog sneller en het enige wat ik kan denken is "How zeker, rustig aan, als ik maar op tijd kan remmen en niet zomaar in het achterste van de kamionette zit, jeetje straks rijdt hij weg met mijn bumper aan het touw en ik blijf staan,..."
Een drietal maanden geleden was de auto immers ook voor reparatie binnen in de garage en toen is er iemand zo lief geweest om tegen onze voorkant te rijden en vluchtmisdrijf te plegen. Jaja hij was zo kwaad na zijn eerste aanrijding 10 minuten daarvoor dat hij dacht van laat ik nu maar gewoon doorrijden, misschien heeft deze keer niemand het gezien. Maar mis poes we hebben getuigen. Alleen is deze schade nog niet gemaakt omdat we
1. niet op de hoogte werden gebracht door de garage en het dus pas vorige maand te weten kwamen via de politie. De bumper is slechts eenkleine cm verschoven en zowel links als rechts dus hadden we het zelf nog niet opgemerkt. Maar met als gevolg dat de mallemolen nu pas begint te draaien.
2. de vriendelijke meneer alles dus betwist en wij noodgedwongen in de mallemolen van het gerecht zitten. Dat houdt dus in dat we nog wel enkele maanden zoet zijn met wachten op enig nieuws.
Maar ik zag vandaag dus de bumper wel helemaal uit zijn haak schieten. Goed aangekomen bij de garage gelukkig en dan maar een vervangwagen. Zo een vinnig ding dat, wat raad je...na een uurtje gewoon begint te piepen. Ik dacht dat ik een hartaanval kreeg. Maar wat bleek, was ik beginnen rijden met de handrem nog aan. En neen, ik ben niet zomaar een vrouw. Onze handrem gaat in één keer naar beneden en deze heeft om de ene of andere reden twee stappen om helemaal tot beneden te gaan. Dus na de eerste etappe denk ik steeds van de handrem staat af. Maar in totaal piepte hij drie keer vandaag, raar hoe gewoon je je eigen wagen bent. En ik zal even heel eerlijk zijn:

IK WIL MIJN LIEVE BLAUWE WAGEN TERUG!!!!!

2 opmerkingen:

sollie zei

oei oei, hopelijk is alles vlug verholpen.
groetjes Isolde

Anoniem zei

AAAah, ik weet wat je meemaakt! Ik heb met onze wagen eens de ambreage kabel 'overgestampt', en dat was op een van de drukste kruispunten van Mechelen, vlak voor onze verhuis :S Sinds we die auto hebben, en dat is nog maar een jaar, zijn er al drie keer mensen in ons gat gereden, en hebben we al de nodige kosten gehad. Niet leuk dus :( We hebben al meer kosten gehad dan dat hij in aankoop heeft gekost.