A colored mind


Benieuwd naar mijn creatieve kant...ik heb nu alles gebundeld op
een nieuw blog. Klik dus snel verder naar
A colored
mind



zaterdag 25 augustus 2007

Gggrrrrr opgepast storm op komst !

C van citroenzure gezichten!
I van idioot!
T totaal te gek voor woorden
R van ridicuul!
O van onbeschoft!
Ë van enorm ergeren!
N van nooit meer!

Jaja, de stoom komt bijna uit mijn oren en neus. Weet je nog dat ik schreef dat onze wagen in panne was gevallen? Je vind het verhaal terug in "Mijn allereerste keer" wat lager.

Toen we onze sleutels afgaven in de garage: "We bellen u eerst nog eens om te laten weten wat er mis is" maar omdat we die dag niks meer hoorden dus zelf maar gebeld de dag nadien...
Wel de schade was aanzienlijk want onze koppeling was stuk en moest dus vervangen worden. Hoeveel zou dat dan kosten?? Krijg ik dus aan de telefoon te horen dat het een 8-tal werkuren zou in beslag nemen en de stukken zelf kwamen ergens rond de 276 euro.
De maandag werd ik opgebeld want de wagen was gerepareerd met een totaal kostenplaatje: 776,59 euro slik...
Ok veel geld maar de wagen hebben we gewoon nodig dus niet te lang bij stilstaan.
Maar wat merken we nu? Als we rijden zit er nog een raar geluid in de motor en onze versnellingspook verspringt echt letterlijk 2 cm naar voor of naar achter in 3e en 5e versnelling. Ponk...dat deed hij daarvoor niet dus vragen we ons natuurlijk af waar dat vandaan komt. Omdat we "onze" garage niet echt vertrouwen gaan we naar een andere citroëngarage en leggen de situatie uit. "Daar willen we ons niet over uitspreken maar het zou kunnen dat het van de koppeling verder komt..."
Dus de dag nadien terug naar onze "eigen" citroëngarage waar hij hersteld werd. Hahahaha daar rijden ze een blokje ( lees héél klein eindje) met onze wagen en krijgen we te horen dat onze versnellingsbak versleten is. Huh?? Versnellingsbak?? Waarom hebben ze dat dan niet laten weten toen onze auto openlag? Ze gaan er prat op dat ze liever een keer teveel bellen dan een keer te weinig ( ha nog nooit iets van gemerkt in ons geval). Dus waarom niet bellen op dat moment en zeggen dat de versnellingsbak eigenlijk zou moeten vervangen worden? Ze sturen ons liever gewoon naar huis want het kan geen kwaad hoor ;-/ ??
Zeker van ons stukdat ze iets mis deden tijdens de reparatie zijn we naar een andere onafhankelijke garage gegaan met ons verhaal...
Daar krijgen we een tweede keer het verhaal dat het niet van onze versnellingsbak is maar er een "bus?" die niet goed gemonteert of los zou kunnen zitten in de koppeling.
Dus de dag nadien gebeld naar het hoofdkantoor van Citroën met het verhaal en de vraag waar we nu naartoe kunnen met onze klacht. Heel kort dus ons verhaal gedaan en de persoon aan de andere kant vind het ook niet kunnen dat we na de aanrijding niet op de hoogte gebracht werden...ik voel me al iets gesteund. Wat betreft de schade die er nu zou kunnen zijn kan hij zich niet uitspreken over de telefoon.
"Hoe oud is de auto?"
" Zes jaar en hij heeft bijna 200.000 km op de teller"
" Ja maar als hij al zo oud is en zoveel kms heeft kan daar wel wat speling opzitten mevrouw"
" Jaja, ik kan mij dat ook voorstellen maar hij had het niet voor we de wagen lieten repareren. En neem er gerust een lat bij meneer als de knuppel van niks naar twee centimeter verspringt...
Bovendien zijn er andere garagisten die zeggen dat het in de koppeling zou kunn zijn dat er een bus niet goed zit"
En veel blabla...
We moeten dus contact opnemen met een zonemanager die ons zal contacteren en ook contact zal opnemen met de garage zelf. Hoe zijn wij nu zeker dat ze ons niet gewoon iets voorliegen en partij kiezen voor elkaar? Daar broed ik nog wel iets op uit ;-))
We zijn er dus nog niet uit maar rijden ondertussen wel rond met een auto waar iets niet klopt. Mijn grootste schrik is dus dat we eigenlijk meer schade toebrengen en men die nadien aan ons zal doorrekenen. Maar dan kennen ze Veerle nog niet. Ik ben misschien klein maar als het moet kan ik me héééééél groot maken.
Stormweer volgende week zou dus wel eens door mij kunnen veroorzaakt worden. Sorry hiervoor ;-))

Maar om in alle rust en kalmte af te sluiten nog een digitale Lo...


1 opmerking:

Caroline van Scrap2be zei

Prachtige foto, superkleuren, amai (zucht)!
Groetjes,
Caroline