A colored mind


Benieuwd naar mijn creatieve kant...ik heb nu alles gebundeld op
een nieuw blog. Klik dus snel verder naar
A colored
mind



zondag 14 december 2008

Within temptation

Toen ik door het vriendenboek van Robbe keek viel mijn oog op Within Temptation bij de vraag: "Wat is uw favoriete muziek". En dit bij iemand die ik graag iets beter probeerde in te schatten. Internet is dan een heel handig hulpmiddel en via www.deezer.com ging ik op zoek. Het begon met The howling en mijn eerste reactie was...huh is dit die persoon? Om nog geen paar seconden later opnieuw verrast te worden want zo zacht als het liedje begon, zo anders schakelde het plots om...en ik kon niet anders dan denken ah zo...!
Ik heb die persoon niet vastgepind op de muziek, dat zou verkeerd geweest zijn. Maar ergens kreeg ik het gevoel het " terrein " rond hem/haar iets beter af te kunnen bakenen zonder dat dit zijn/haar persoonlijkheid afbrak zoals ik hem/haar tot dan toe had gezien. Iemand die heel erg begaan is om onze "gezamelijke kennissen"
Ongewild werd ik aangetrokken door de muziek, door de stijl en ik ging steeds meer van de liedjes beluisteren. Als beschrijving kreeg ik gothic metal...en nu zie ik direct wenkbrauwen fronsen. Gothic metal... is dat waar jij je in vind Veerle?? Ik ga met mijn gevoel mee in muziek en sta niet stil bij namen of overtuigingen. Dat ik het mooi vind is het enige wat belangrijk is voor mij. Als mensen zich daar op willen vastpinnen en mij met andere ogen willen gaan bekijken...dat bewijst alleen hoe vastgeroest sommigen kunnen denken.
Het liet me niet los en ik zette de liedjes op een MP3. Ook het kerstliedje en tot groot jolijt van de kids werd ik er vrolijk van en deed er gek door. Iets helemaal anders dan de gewone kerstliedjes, heel leuk ritme gewoon...Het kon niet achterblijven dat de kids moesten zeggen hoe gek ik ervan deed tegen de persoon in kwestie maar dat deed me niets...
Erica heeft ook twee liedjes op haar MP3...en ik...ik sla de iets rustigere liedjes iets vaker over. Het mag iets ruiger gaan op dit moment.

1 opmerking:

Mich zei

Het is niet echt helemaal mijn stijl, de muziek die ik hoorde op je blog, maar inderdaad, muziek is iets heel persoonlijks, en gaat helemaal niet over vastpinnen van een bepaalde persoon.

Als ik mezelf bekijk heb ik een heeeeeeeeeeeel brede muzieksmaak, dat gaat over jazz, opera, klassiek, maar ook filmmuziek, newwave, jaren 80, new age. Ik ben inderdaad ook niet voor 1 gat te vangen ... En da's nu juist zo leuk. En naarmate een mens ouder wordt, kan hij ook meer en meer andere genres muziek begrijpen.